Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΜΕΡΑΤΑ

 


Προς: Τον Πρόεδρο και τα Μέλη του Δ.Σ. του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθήνας

 

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

Αξιότιμα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, 

Μετά από πολλά χρόνια αβεβαιότητας, κινητοποιήσεων, δικαστικών προσφυγών και συλλογικών αγώνων των εργαζομένων θέλουμε επιτέλους να ολοκληρωθεί η επανεκκίνηση της «Καμεράτας». Με μεγάλη χαρά οι εργαζόμενοι στις παραστατικές τέχνες και ιδίως από το χώρο της Μουσικής υποδεχτήκαμε τον Κανονισμό του Μεγάρου Μουσικής (62/1/5/2024 Φ.Ε.Κ. ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΑ.Δ.Ι.Τ.). Ο κανονισμός αυτός θέτει, εκτός των άλλων, οργανόγραμμα και γενικό πλαίσιο λειτουργίας της «Καμεράτα, Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής».

Η “Καμεράτα” όμως, έχει και μια ιστορία πίσω της. Ιδρύεται με τη μορφή Ν.Π.Ι.Δ. το 1991 από το Σύλλογο «Οι Φίλοι της Μουσικής» με πρωτοβουλία του αείμνηστου Χρήστου Λαμπράκη και εποπτεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού βάσει του ιδρυτικού της νόμου. Προγραμματίζει και υλοποιεί μια σειρά  εκδηλώσεις και συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως τις αρχές του 2013, όταν και αρχίζουν τα προβλήματα. Οι εργαζόμενοι μένουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα απλήρωτοι και ο Οργανισμός χάνει την ασφαλιστική ενημερότητα από το ΙΚΑ, καθώς συσσωρεύονται  χρέη. Τον Απρίλιο του 2015, και μετά από πολλά προβλήματα  στις μισθοδοσίες των εργαζομένων και στις αμοιβές γενικότερα, το Δ.Σ. του Οργανισμού παραιτείται αφήνοντας την ορχήστρα χωρίς θεσμική εκπροσώπηση και τους εργαζόμενους απλήρωτους. Παρόλα αυτά συνεχίζει να λειτουργεί έχοντας μόνο καλλιτεχνικό διευθυντή, που είναι ο ίδιος  ο μαέστρος της μέχρι και σήμερα, τον κο Γεώργιο Πέτρου. Συμμετέχει τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, δίνει συναυλίες και συνεργάζεται με το Μέγαρο Μουσικής, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο, το πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» κλπ), πραγματοποιεί ηχογραφήσεις με μουσικούς που διατίθενται από καλλιτεχνικό γραφείο, το οποίο χρησιμοποιεί κανονικά το όνομα «Καμεράτα -Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής» ως ένα βαρύ και αναγνωρίσιμο όνομα. Έτσι η Καμεράτα συνεχίζει ως ορχήστρα μέχρι και σήμερα η οποία άλλοτε εμφανίζεται με παρένθετα ονόματα, άλλοτε ως «Καμεράτα», άλλοτε ως «οι μουσικοί της Καμεράτα» και άλλοτε ως «24μελες μουσικό σχήμα (Καμεράτα)». Οι μουσικοί δουλεύουν όλα αυτά τα χρόνια ανασφάλιστοι χωρίς ένσημα, χωρίς ιατροφαρμακευτική κάλυψη, κακοπληρωμένοι ή και απλήρωτοι, με δανεικά, χωρίς δικαίωμα να αιτηθούν εποχικό επίδομα και επίδομα ανεργίας από τη ΔΥΠΑ και κυρίως υπό την εκβιαστική  Δαμόκλειος σπάθη του καλλιτεχνικού διευθυντή.

Κοιτάζοντας μπροστά χωρίς να ξεχνάμε την άγρια εκμετάλλευση των ανθρώπων της Καμεράτα όλα αυτά τα χρόνια και ανεξάρτητα από την προσπάθεια επανεκκίνησης της Ορχήστρας από  τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθήνας, παρεμβαίνουμε ώστε η νέα αρχή για την Ορχήστρα να βρει στέρεα θεμέλια. Η σοβαρότητα του έργου αυτού, δε συνάδει με την προχειρότητα της  προκήρυξης ακροάσεων για την πλήρωση 11 οργανικών θέσεων στην εν λόγω ορχήστρα με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει για εμάς είναι: Γιατί δεν προκηρύσσονται προσλήψεις αορίστου χρόνου από τη στιγμή που οι θέσεις προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό. Αντί αυτού, προκηρύσσονται ακροάσεις για μουσικούς με συμβάσεις 9μηνης διάρκειας. Μία πρακτική που υπονομεύει την εργασιακή ασφάλεια των μουσικών και τους καθιστά εργαζόμενους σε καθεστώς ομηρίας καθυστερώντας παράλληλα και την καλλιτεχνική πρόοδο της ορχήστρας.

Επιπλέον, μέριμνα όλων μας θα πρέπει να είναι ο διαγωνισμός πρόσληψης (ακρόαση) να γίνει με αδιάβλητο τρόπο για να μπει ένα τέλος στην περιπέτεια της ορχήστρας.

Συγκεκριμένα, οι ακροάσεις  που θα λάβουν  χώρα  6 & 7 Σεπτεμβρίου του 2024 είναι κατά τη γνώμη μας τουλάχιστον ανεπαρκείς. Η εξεταστέα ύλη έτσι όπως αυτή ορίζεται από τον Οργανισμό δημιουργεί τεράστια κενά ως προς την καλλιτεχνική και τεχνική κρίση των υποψηφίων από την επιτροπή. Το πρόγραμμα είναι σχεδόν ελεύθερο, αφαιρώντας από την επιτροπή τη δυνατότητα της άμεσης σύγκρισης στα σημεία ανάμεσα στους υποψήφιους. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει πουθενά σε παγκόσμια κλίμακα  σε αντίστοιχες ακροάσεις. Πολλώ δε μάλλον στη χώρα μας όπου οι νόμοι που συνοδεύουν τη διαδικασία, αν και παρωχημένοι, είναι εξαιρετικά σαφείς. Ειδικότερα: τα έργα που καλούνται οι υποψήφιοι να ερμηνεύσουν (ανά όργανο και ειδικότητα) θα πρέπει να προέρχονται από επιλεγμένη περιορισμένη λίστα, ώστε να διασφαλίζεται  μια τεχνική και καλλιτεχνική ομοιογένεια και ένας  επιδεκτικός συγκριτικής αξιολόγησης  προοδευτικός βαθμός δυσκολίας  προς διευκόλυνση της επιτροπής και ενίσχυση της διαφάνειας της διαδικασίας.

 Επιπλέον  θέλουμε να επισημάνουμε ότι:

·        Η  προκήρυξη των αντίστοιχων ακροάσεων το 2022, κρίθηκε από τον Οργανισμό σας ελλιπής, ως εκ τούτου η διαδικασία αναβλήθηκε. Οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εν δυνάμει μελών της ορχήστρας δεν αναφέρονται πουθενά, δημιουργώντας έτσι τεράστια ερωτηματικά αφ’ ενός ως προς την σχετική εργασιακή τους δομή αφετέρου ως προς την καλλιτεχνική κατεύθυνση της ορχήστρας. Θα θέλαμε να γνωρίζουμε σε τι διαφέρει η νέα προκήρυξη του 2024 από αυτήν του 2022.

·        Η αδιαφάνεια με την οποία λειτούργησε η ορχήστρα από το 2015 μέχρι και το 2022 δημιούργησε αμφίβολες οικονομικές σχέσεις και εκκρεμότητες που δεν έχουν τακτοποιηθεί μέχρι και σήμερα. Το γεγονός αυτό, δημιουργεί τεράστιες ανισορροπίες, που είτε αποκλείουν είτε ευνοούν μερίδα υποψηφίων που στήριξαν την ορχήστρα την προαναφερθείσα περίοδο.

 Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε: 

α) Την άμεση εξόφληση των χρεών προς  όλους τους μουσικούς από τον εκκαθαριστή για τον Ο.Μ.ΜΑ και τον  Μ.Ε.Ο.Ε, που προέρχονται  από το Φεστιβάλ Αθηνών, τη μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε pure Art κτλ.

β) Δεδομένου του οργανογράμματος της ορχήστρας, προβλέπονται 24 θέσεις μουσικών και 1 θέση αρχιμουσικού.  Είναι σαφές πως ο προγραμματισμός του Μεγάρου έχει ανακοινωθεί και πως οι εργασίες της ορχήστρας έχουν συμπεριληφθεί σε αυτόν. Δεν υπάρχει λόγος επομένως να δημιουργούνται τρεις ταχύτητες εργαζομένων  (μόνιμοι υπάλληλοι του Μεγάρου με υπουργική απόφαση, εργαζόμενοι με 9μηνες συμβάσεις  μετά από ακρόαση και μουσικοί με απευθείας ανάθεση, δίχως χρονικό πλαίσιο από τον αρχιμουσικό και καλλιτεχνικό διευθυντή).

 Είμαστε σίγουροι/ες πως μετά την έκδοση  του ΦΕΚ που περιλαμβάνει τη λειτουργία της ορχήστρας, τόσο εσείς όπως και εμείς, θα θέλαμε η ιστορική αυτή ορχήστρα να λειτουργήσει και ως προς τις διαδικασίες αλλά και ως προς την ουσία της με τρόπο που να διασφαλίζει την ουσιώδη συνέχιση της στον πολιτιστικό χάρτη του τόπου, δίχως να γίνεται εργαλείο μεμονωμένων καλλιτεχνικών και εργασιακών συμφερόντων.

Με εκτίμηση.

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ

ΕΝΩΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΕΝΩΣΗ ΛΥΡΙΚΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΘΕΑΜΑ, ΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η συγκρότηση του νεου ΔΣ του Σωματείου μας

Αγαπητά μέλη, συνάδελφ@ και φίλ@, Ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας στις εκλογές που προκηρύξαμε και διεξήχθησαν με δημοκρατικότητα, ομαλότητα και επιτυχία! Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, λοιπόν, για τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας. Το ΔΣ μας είναι 7μελές και εκλέχτηκαν με αλφαβητική σειρά οι: Αλευράς Κωνσταντίνος Δάγλα Χρύσα Λούκας Κωνσταντίνος Παπαθύμνιος Γιάννης Πετροπούλου Αλεξία Πολυχρονοπούλου Κατερίνα Σπετσιέρης Γεράσιμος (Μάκης) Εξελεγκτική Επιτροπή εκλέχτηκαν οι: Μαστοροδήμου Λίνα Δούβρη Ελένη Χατζησίμος Βαγγέλης Εκπρόσωποι μας στην ΠΟΘΑ: Αλευράς Κωνσταντίνος Παπαθύμνιος Γιάννης Αντιπρόσωπος στο ΕΚΑ: Λούκας Κωνσταντίνος Ύστερα από την πρώτη μας Συνεδρίαση, η συγκρότηση μας ως ΔΣ έχει ως εξής: Πρόεδρος: Αλευράς Κωνσταντίνος Αντιπρόεδρος: Σπετσιέρης Μάκης Γενική Γραμματέας: Πετροπούλου Αλεξία Ταμίας: Δάγλα Χρύσα Οργανωτική Γραμματέας: Πολυχρονοπούλου Κατερίνα Επικοινωνία (social media): Πετροπούλου Αλεξία και Πολυχρονοπούλου Κατερίνα Καλλιτεχνικές εκδηλώσ

Το Christmas Theater προσπαθεί να εξωθήσει τους εργαζόμενους σε παραιτήσεις

  Τον Νοέμβριο του 2021 οι εργαζόμενοι στην υποδοχή κοινού στο  Christmas Theater  έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας και μοίρασαν φυλλάδια για να γνωστοποιήσουν στο κοινό τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπιζαν στην εργασία τους, καθώς και την αιφνιδιαστική απόλυση συναδέλφου τους. Στην ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν τις αυθαιρεσίες της εταιρείας σε σχέση με τον υπολογισμό των ωρών εργασίας τους, κάτι που μείωνε της συμφωνημένες απολαβές τους. Κατά την επανεκκίνηση της πολιτιστικής δραστηριότητας μετά το  lockdown  του Ιανουαρίου, η εταιρεία, με μία εκδικητική κίνηση, προχωρά σε απολύσεις ή προσπαθεί να εξωθήσει τους εργαζόμενους που συμμετείχαν στις διαμαρτυρίες σε παραιτήσεις, υπό τον μανδύα της «οικειοθελούς αποχώρησης». Στεκόμαστε αυτονόητα στο πλευρό των εργαζομένων, στηρίζουμε τους αγώνες τους και θα τους συνδράμουμε σε κάθε βήμα του αγώνα τους μέχρι να δικαιωθούν. Δεν θα ανεχθούμε να πληρώσουν οι εργαζόμενοι σε κανένα τομέα της πολιτιστικής δραστηριότητας, το κόστος της πανδημίας. Δε

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΧΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 2024

  Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,   Ξεκίνησε σήμερα 11/9/2014 η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για το ειδικό εποχικό βοήθημα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) για το 2024, ενώ η υποβολή αιτήσεων στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα ξεκινήσει την Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024.  Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 14:00.   Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι ασφαλισμένοι στον e-ΕΦΚΑ οι οποίοι το 2023 είχαν 50-210 ένσημα (ημερομίσθια) και ασκούν ένα από τα παρακάτω επαγγέλματα: Μουσικού - μέλους του οικείου επαγγελματικού σωματείου, Ηθοποιού, Τεχνικού κινηματογράφου και τηλεόρασης, Χειριστή και βοηθού χειριστή κινηματογράφου, Ελεγκτή κινηματογράφου και θεάτρου , Ταμία κινηματογράφου και θεάτρου ,  Ταξιθέτη -τριας θεάτρου - κινηματογράφου ,  Χορευτή-τριας - μέλους των οικείων κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών σωματείων,  Τεχνικού Θεάτρου και απασχολούμενου σε ζωντανές οπτικοακουστικές εκδηλώσεις - μέλους των οικείων κλαδικών ή ομοιοε